středa 29. listopadu 2017

Vánoce můžou přijít...

Letos jsem na Vánoce připravená. Tedy alespoň co se týká šití a patchworku. Loni jsem stihla ušít jenom sukýnku pod stromeček, protože nemáme normální hezký stojánek na stromeček, ale můj manžel si už před lety prosadil univerzální upínací hlavu od soustruhu... (no, opravdu). Takže tu lehce rezavou kovovou věc bylo potřeba zakrýt. 



A ve stejných barvách jsem těsně před výstavou ušila ještě prostírání na stůl a konferenční stoleček. Vše jsem ladila do modro-bílo-šedé. Tahle kombinace se mi opravdu moc líbí. 
Po běhounu na stůl jsem toužila už dávno. Tenhle motiv s větrníky jsem chtěla už dávno zopakovat. Dokonce jsem měla od loňska našité dílky, které jsem loni sešít nestihla.





Středový ubrus ve tvaru šestiúhelníku mám na stole skoro pořád. Takže ze zimních látek jsem ho ušila také. Našemu stolu sluší.



Hvězdičku na malý stoleček jsem šila na zkoušku. Měla jsem ji ale zkoušet z jiných, než těchto vánočních látek. Občas mi to někde nesedlo, ale jsem chytřejší a příště bude hvězda přesnější. Přesto výsledek nevypadá tak hrozně.



Některé zimní látky byly opravdu drahé. Proto jsem se je snažila využít beze zbytku. Takže nakonec jsem si ještě vyzkoušela crazy patchwork. A výsledek mě docela pozitivně překvapil. Tohle prostírání jsem zvládla celkem rychle a využila hodně zbytků, posledních kousků. Vlastně mi zbyly snad jen dva malé kousky, ale z těch budou ještě ozdoby na stromeček.



Na našem stromečku nenajdete normální baňky, které jsou v Česku tak obvyklé. Ráda zdobím slaměnými, háčkovanými a šitými ozdobami. Řetězy jsem si už kdysi hodně dávno dokonce drhala z režné šňůry. 
Takže nakonec vám ještě ukážu, v jakém stylu jsem loni šila ozdoby na stromeček. 



A když už se nám blíží první adventní neděle, ještě se chystám na ozdobení našeho adventního svícnu. Ale to si nechám až  na pátek či sobotu.

Mějte krásné a spokojené předvánoční dny!

1 komentář:

  1. Všechno je nádherné, ale nejvíc mě dostala ta upínací hlava do soustruhu. Máte skvělou rodinnou tradici :).

    OdpovědětVymazat